دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
در جمع خبرنگاران گزارش شد

تشریح عملکرد سه ساله اداره‌کل اوقاف مازندران

تشریح عملکرد سه ساله اداره‌کل اوقاف مازندران
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، عملکرد سه ساله این مجموعه را در بخش‌های مختلف تشریح کرد.

به گزارش آوای خزر از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حیدری جناسمی امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت هفته وقف صورت گرفت، با تبریک این ایام و قدردانی از واقفان خیراندیش اظهار کرد: در سه سال گذشته ۱۲۷ طرح به مساحت ۷۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع ساخت با اعتباری بیش از ۵۳ میلیارد تومان ساخت، تکمیل و بازسازی شده است.

وی ادامه داد: در همین مدت ۱۷۵ طرح جامع نیز با اعتبار بیش از ۲ میلیارد تومان برای بقاع متبرکه سطح استان انجام شده و  برای یکهزار و ۳۶۱ بقعه متبرکه و ۴۳ هزار و ۵۰۰ رقبه از موقوفات با اعتبار بیش از ۸.۵ میلیارد تومان اطلاعات مکانی تهیه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: این اداره‌کل در بخش معاونت بهره‌وری و سرمایه‌گذاری نیز ۵۷ پروژه به مساحت ۱۶۰ هزار مترمربع با اعتباری بیش از یک‌هزار و ۲٠٠ میلیارد تومان را در بخش مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی اجرا کرده است.  

حیدری جناسمی گفت: در بخش باغی نیز در سه سال گذشته ۵۳ طرح به مساحت ۲۶۵ هزار و ۷٠٠ مترمربع با پیش‌بینی درآمد ۱۶ میلیارد تومان، کشت برنج، گندم، سویا و کلزا در بخش کشاورزی، و زراعت چوب در سطح ۳۸ هکتار اجرا شده است.

وی اعلام کرد: در حوزه معاونت حقوقی، ثبتی و اوقافی نیز ۷۸ هزار و ۵۶ سند اجاره موقوفات صادر شده که اعم از متصرفی، غیر متصرفی و اشتراک التولیه بوده است.

حیدری جناسمی ادامه داد: دریافت ۳ هزار و ۹۷۷ سند مالکیت ثبتی به مساحت ۸۰۵ هزار و ۶۱۰ هکتار که سهم وقف آن ۲۳۶ هزار و ۸۰۰ هکتار، و تعیین تکلیف ۲ هزار و ۱۱۰ پرونده حقوقی مطروحه در بخش حقوقی، از دیگر فعالیت‌های معاونت حقوقی اداره‌کل اوقاف مازندران بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران درباره اقدامات حوزه معاونت مدیریت منابع و پشتیبانی این اداره‌کل اظهار کرد: ۸ میلیارد تومان برای تعمیر، تجهیز مساجد و امام‌زادگان از محل اعتبارات دولتی و اختصاصی و صدور حکم انتصاب ۱۲۲ نفر امین برای مدیریت موقوفات و رصد و پالایش پرونده‌ها و به‌روزرسانی اسناد اجاره در راستای امین موقوفات مازندران بوده است.

تشریح عملکرد سه ساله اداره‌کل اوقاف مازندران

وی درباره مشارکت واقفان در طرح نهضت ملی مسکن گفت: ارائه زمین به اداره‌کل راه و شهرسازی برای افراد کم‌برخوردار و فاقد مسکن در استان به مساحت ۴۸ مترمربع به ارزش بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان در شهرستان‌های آمل، گلوگاه و میاندورود در قالب مشارکت در ساخت طی سه سال گذشته انجام شده است.

حیدری جناسمی با اشاره به فعالیت‌های اداره‌کل اوقاف مازندران در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی به اجرای امینانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان نیات واقفان خیراندیش، اجرای طرح شمیم خدمت در ۷۰ امامزاده شاخص برای توانمندسازی یک‌هزار و ۳۰۰ نفر در حوزه اشتغال، و حدود ۱۶ میلیارد تومان برای کمک به مدارس دینی، همچنین اجرای طرح قرار دوازدهم به تعداد ۱۸ هزار و ۷۲۰ بسته به ارزش ۱۲ میلیارد تومان، اعزام ۳ هزار و ۵۸ مبلغ بومی و غیربومی و کمک به دانش‌آموزان نیازمند در قالب ۵ هزار بسته تحصیلی به ارزش حدود ۳ میلیارد تومان اشاره کرد.

برگزاری ۸۲۵ محفل انس با قرآن کریم، ۵۲۲ جلسه تفسیر قرآن در امام‌زادگان و شرکت ۷ هزار و ۳۱۰ نفر در مسابقات قرآن کریم از عملکرد‌های حوزه اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران بود که حجت‌الاسلام جناسمی به آنها اشاره کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های متنوعی که ادارات اوقاف مازندران در هفته اوقاف دارند، یکی از آنها را در بهشهر اعلام کرد که قرار است با هزینه اوقافی، تعدادی از بیماران نیازمند در چهار بیمارستان این شهرستان ترخیص شوند.

در پایان نشست خبری، نمایشگاه کشاورزی بخش زراعی و باغی که محصولات آن از محل موقوفات استان بوده است در معرض دید اصحاب رسانه قرار گرفت.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار